Warning: Creating default object from empty value in /wp-content/themes/salient/nectar/redux-framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
Słodkie złego początki czyli jak cukier wpływa na Twoją urodę - Beauty Expert

Nie od dziś wiadomo, że cukier przyczynia się do rozwoju wielu różnych chorób. Wprawdzie cały czas docierają do nas informacje na temat jego szkodliwego wpływu na nasze narządy wewnętrzne, jednak nie wszyscy wiedzą w jaki sposób cukier wpływa na stan naszej skóry.

Dowiedz się dlaczego cukier ma tak ogromny wpływ na Twoją urodę!

„Przecież trochę cukru dziennie nie zaszkodzi…”

Dieta bogata w cukier ma znaczny wpływ na kondycję naszej skóry. Sprzyja on glikacji białek czyli procesowi podczas którego dochodzi do rozkładania struktur kolagenu i elastyny w skórze. Efektem tego jest przyspieszenie procesu starzenia się skóry i powstawania zmarszczek oraz zmian skórnych takich jak np. zaskórniki.

Kolejnym zagrożeniem powstającym podczas glikacji białek są wolne rodniki. Wysoki poziom cukru we krwi znacznie sprzyja ich powstawaniu co z kolei prowadzi do osłabiania naszych komórek i rozwoju wielu groźnych chorób. W tym przypadku również dochodzi do przyspieszenia procesu starzenia się skóry.

Im dalej w las tym gorsze skutki

Zmiany jakie wywołuje cukier widoczne są wraz z wiekiem. Dzieje się tak ponieważ wraz z upływem czasu nasz organizm produkuje coraz to mniejsze ilości kolagenu co skutkuje wiotczeniem skóry i pojawianiem się zmarszczek. W tym przypadku spożywanie dużej ilości cukru jeszcze bardziej przyspiesza i potęguje ten proces.

Szacuje się, że cukier w diecie powinny radykalnie ograniczyć osoby po 30 – 35 roku życia. Dzięki temu zadbamy o i tak ograniczone zasoby kolagenu i elastyny.

Cukier mnie nie dotyczy – przecież ja nie słodzę!

Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach cukier bardzo często spożywamy nieświadomie, ponieważ jest on dodawany do ogromnej ilości produktów spożywczych. Pod lupę weźmy kilka z nich:

  • płatki śniadaniowe – średnio 35g cukru/100g produktu
  • ketchup – 23g cukru/100g produktu
  • koncentrat pomidorowy – 16g cukru/100g produktu
  • napoje gazowane – średnio 11g cukru/100ml napoju
  • musztarda – 7,7g cukru/100g produktu
  • chrzan – 7,2g cukru/100g produktu
  • ćwikła – 7g cukru/100g produktu
  • majonez – 3g cukru/100g produktu
  • serek śmietankowy do kanapek – 3g cukru/100g produktu
  • soki typu multiwitamina – 2.5g cukru/100ml

Produkty light i inne kłamstwa

Kolejną niezwykle istotną kwestią są znane i kochane przez osoby na diecie produkty typu light. Firmy kuszą nas reklamami o produktach nie zawierających cukru i rzeczywiście na etykiecie żadnego cukru nie znajdziemy. Niestety niewielka ilość osób wie o tym, że za brakiem cukru kryją się ogromne ilości różnego rodzaju słodzików takich jak aspartam czy ksylitol. Substancje te mogą powodować rozstrój żołądka, biegunkę, bóle mięśni i głowy, a przy regularnym spożywaniu bardzo często prowadzą do bezsenności, depresji, migren, problemów z oddychaniem i oczywiście do znacznego przybrania na wadze. Pamiętajcie o tym że w diecie nie chodzi o to aby produkty miały 0% cukru, ale o to aby zawierały substancje z którymi nasz organizm będzie w stanie sobie poradzić (oczywiście wszystko w granicach rozsądku).

Mianem białej śmierci określa się zazwyczaj sól, jednak w dzisiejszych czasach mamy do czynienia z jeszcze jednym cichym zabójcą – cukrem. Wpływa on negatywnie nie tylko na nasze narządy wewnętrzne, ale również na naszą aparycję. Jeżeli zależy Wam na zdrowiu i urodzie, to pamiętajcie o tym aby większą uwagę zwracać na to co znajduje się w kupowanych produktach.