Warning: Creating default object from empty value in /wp-content/themes/salient/nectar/redux-framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
Sposoby na szybszy powrót do zdrowia po zabiegu korekcji nosa - Beauty Expert

Większość ran po plastyce nosa goi się w przeciągu 1-2 tygodni. Na tym etapie rekonwalescencji można w pełni powrócić do życia towarzyskiego, a wszelkie niedoskonałości zakamufluje makijaż. W powrocie do zdrowia możemy sobie jednak pomóc.

Przedstawiamy kilka najskuteczniejszych sposobów na szybszą rekonwalescencje po plastyce nosa:

Trzymaj głowę na podwyższeniu

Bardzo ważne jest, aby po operacji korekcji nosa Twoja głowa znajdowała się powyżej poziomu serca. Dzięki temu nadmiar płynów będzie spływał w dół, nie zatrzymując się w okolicach nosa. Dobrym sposobem jest np. spanie na kilku poduszkach.

Prawidłowe odżywianie

Po zabiegu korekcji nosa zaleca się spożywanie warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych i chudego białka.

Unikaj czynności które mogą uszkodzić nos

Staraj się nie pocierać, ściskać i w niewłaściwy sposób dotykać nosa przez co najmniej 2 tygodnie od operacji. Ważne jest, aby nie ingerować w gojące się tkanki tak aby nie zmienić ich kształtu.

Stosuj leki homeopatyczne

Wyciąg z arniki górskiej i bromelina potrafią skutecznie zwiększyć zdolność organizmu do regeneracji. Pamiętajmy jednak, aby ów preparatów nie stosować zbyt długo, gdyż zwiększają one ryzyko wystąpienia krwotoku.

Unikaj forsownych ćwiczeń

Przez ok. 3 tygodnie od zabiegu należy unikać ćwiczeń, które znacznie podnoszą ciśnienie krwi i tętno. Dzięki temu unikniemy krwawienia, obrzęku serca i słabego gojenia się ran.

Nie pal

Powinno się unikać palenia tytoniu przez ok. 3 tygodnie od operacji. Nikotyna znacznie osłabia krążenie krwi, prowadzi do skurczu naczyń krwionośnych.

Unikaj aspiryny i innych leków rozcieńczających krew

Wiele leków przeciwbólowych zawiera kwas acetylosalicylowy czyli aspirynę, która może wywołać obfite krwawienie. Dzieje się tak również przy zażywaniu substancji takich jak witamina E, żeń-szeń, ginkgo bilboa, czy zielona herbata.